Dodejte svému tělu potřebné vitamíny a propadněte smoothie

20. 7. 2018 -

Smoothie, neboli čerstvý ovocný, či zeleninový koktejl, je v posledních letech velkým hitem. A na jaře a v létě ideálně zasytí a dodá tělu energii i vitamíny

Smoothie si můžete připravovat snadno a rychle
Smoothie si můžete připravovat snadno a rychle

Všeho chuť, co dům dal

Smoothie - tento název je odvozen ze slova „smooth“, což znamená krémový, hedvábný nebo jemný. Konzistence smoothies je totiž hedvábně jemná... A fantazii se v tomto případě meze nekladou. Tento hutný nápoj můžete připravovat v mnoha variacích. A pokaždé budete mít zajímavou chuť, vůni i barvu. Smoothies se dají ředit vodou nebo rostlinným mlékem (mandlové, sójové, rýžové, kokosové apod.). Hustotu jim naopak dodají například ovesné vločky nebo velmi populární chia semínka. Smoothie doporučujemenepřislazovat, protože jsou i tak dost sladké díky čerstvému ovoci. Pro přípravu budete potřebovat výkonný mixér, potažmo odšťavňovač. V případě měkkých ingrediencí stačí i ruční mixér. Na trhu jsou k dostání i speciální smoothie mixéry. 

Tipy na nejlepší smoothie

Vše záleží na správným a čerstvých ingrediencích, které dokáží aktivovat metabolismus. Smoothies se ideálně hodí i pro detoxikaci. Můžou pomoci vnitřní očistě organismu, podpořit zažívání nebo činnost jater jako hlavního detoxikačního orgánu. Vyzkoušejte:

Malinové smoothie s kokosovým mlékem - 150 g malin, 2 banány, 200 ml kokosového mléka

Červená řepa se zázvorem - malá červená řepa, banán, 2 cm kořene zázvoru, 1/2 hrnku vody

Ananas s mátou a okurkou - ananas, salátová okurka, citrón, 1/2 hrsti čerstvé máty

Borůvkové smoothie s jogurtem - 100 g borůvek, 100 ml plnotučného mléka, lžička chia semínek, 1/2 kelímku bílého jogurtu

Melounové smoothie - 400 g vodního melounu, 2 banány, 5 snítků čerstvé meduňky